Iba tí, ktorí sa odvážia vážne zlyhať, môžu raz veľkolepo uspieť

Mať svoj vlastný biznis a byť sám sebe pánom prináša okrem benefitov aj isté riziká. Netreba pripomínať, že podnikanie nie je iba prechádzkou ružovou záhradou.

O tom, že svet obchodu dokáže byť poriadne krutý, sa presvedčili na vlastnej koži mnohí (dnes) úspešní ľudia.  Ich odkaz je jasný: čím skôr si pripustíte, že existuje možnosť zlyhania, tým skôr máte šancu uspieť.

Nedovolíme si tvrdiť, že každý nový poskytovateľ služieb či e-shop je vopred predurčený na problematické fungovanie alebo zánik. Práve naopak. Verte svojim snom a schopnostiam a nevzdajte sa po prvých neúspechoch, ktoré vám prídu do cesty. Prekážky sú predsa stupienkom k lepším výkonom.

Motiváciu hľadajte v minulosti

História ponúka množstvo inšpiratívnych príbehov, kedy ten či onen podnikateľ doslova vstal z popola ako Fénix a na naše potešenie sa so svojimi pocitmi a skúsenosťami s neúspechom podelili.

Meno Henry Ford nikomu netreba pripomínať, no už málokto vie, že práve Ford patrí ku najkontroverznejším osobnostiam podnikateľského sveta. Jeho úspech sa totiž dostavil až na tretí pokus- prvé dve fabriky, ktoré založil, nesplnili jeho sny a vízie a celkovo sa počet jeho zlyhaní vyšplhal na 5. No ako je známe, nevzdal sa a pokúšal sa o úspech zas a znova…

Bill Gates je dodnes vzorom pre mnohých mladých ľudí a veľkou inšpiráciou pre začínajúcich podnikateľov. Sympatický je už len tým, že v mladosti nepatril medzi elitu a z Harvardu ho vylúčili; a rovnako zlyhala aj jeho prvá spoločnosť. Avšak všetci dobre vieme, aký hviezdny osud postretol spoločnosť Microsoft, ktorej úspech katapultoval Billa na vrchol.

Aj Walt Disney, ktorého meno sa spája hlavne so zábavným priemyslom, nemal na ružiach ustlané. Ako editor bol prepustený (chýba mu predstavivosť a nemá dobré nápady), neskôr rozbehol pár podnikov, avšak s krátkou životnosťou. Disney sa nevzdal, držal sa hesla „všetko zlé je na niečo dobré“ a svoje skúsenosti pekne zúročil.

Príbeh aj z domova

Aj na rodnej hrude máme pár skvelých podnikateľov, ktorí aj napriek počiatočným neúspechom oživili slovenské hospodárstvo. Možno vám meno Vladimír Šrámek na prvé počutie nič nehovorí, ale keď spomenieme Decodom, je nad slnko jasnejšie, že ide o jedného z najväčších slovenských výrobcov kuchýň a obývačiek. Začiatky jeho kariéry siahajú ešte do socializmu, a sú spojené s nábytkárskou firmou Mier. Po nezhodách s vedením však odišiel a dnes rozhodne neľutuje.

0 Komentárov

Znechať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

*

 

Kontaktujte nás

V prípade otázok, problémov, alebo záujmu o spoluprácu nás kontaktujte.

Odoslanie

© [2017] Biznisforum.sk

Prihláste sa

alebo    

Zabudli ste svoje údaje?

Create Account